Recenzia od KC Carlson

Teraz mám vo svojich rukách skutočnú kópiu prvej zo série kronikov amerických komiksov: 1960-1964. Najprv som čítal a preskúmal túto knihu (na základe kópie digitálnej ukážky), ktorá bola v auguste v auguste, na blogu Westfield, a trpezlivo som čakala, zatiaľ čo skutočná vec bola očividne na najpomalšej lodi z Číny vôbec. Tento týždeň to bude konečne v komiksoch, ako aj v ďalších jemných kníhkupectvách a fyzicky aj digitálne z webovej stránky Twomorrows. (Ak si objednáte fyzickú kópiu od spoločnosti Twomorrows, získate bezplatnú digitálnu kópiu.)

Johanna ma požiadala, aby som sa na to pozrel, najmä preto, že všetko, o čom som v poslednej dobe hovoril, je táto kniha a koncom tohto týždňa budem viesť rozhovor s autorom Johna Wellsa pre CWR.

Stojím pri svojej pôvodnej recenzii, iba Moreso, pretože som videl skutočnú tlačenú knihu, nielen textové súbory. Wells a editor Keith Dallas vykonali výnimočnú prácu pri hľadaní skvelého (a často úžasne temného) vizuálneho materiálu z tejto éry. Reklamy starých domov sú vždy zábavné, rovnako ako dlho zabudnuté (ale okamžite si pamätajú) pokrývajúce od vydavateľov iných ako Marvel a DC. Nemohli to vedieť, ale nejako, grafickí ľudia dobre pretiahli cez dve desiatky obalov z komiksov detí, ktoré som kúpil a čítal ako skutočné dieťa! Graficky existujú aj originálne reprodukcie umenia, kľúčové panely komiksu, veci v zákulisí (napríklad distribútorové predajné listy), brožúry a obaly záznamov LP a príklady vzácnych fanzínov éry.

Zatiaľ čo fanúšikovia superhrdinov môžu vyhovieť nedostatku svojho obľúbeného Batmana alebo Spider-Man Illos (ktoré sú v každej inej knihe histórie o komikse), tlieskam, keď vidím umelecké diela pre Flintstones, Archie, Dick Tracy a Batman, ktorí zdieľajú rovnaký fyzický priestor. Jemne pripomína jednu z toho, ako vtedy vyzerali komické stojany tejto éry, a širokú škálu výberu pri kúpe komiksov vtedy.

Spomenul som to v mojej pôvodnej recenzii, ale nemôžem si pomôcť znova zdôrazniť: Sila tejto knihy (a dúfajme, že celá séria) spočíva v pokrytí všetkého, o čom sú komiksy, nielen mužov v Capes. Prvý zväzok spoločnosti John Wells stanovuje veľmi vysoký bar nielen pre zvyšok tejto série, ale aj pre budúce histórie komiksov. (Aj keď je to také dobré, už nemusíme viac potrebovať.)

Po tom, čo som videl bibliografiu práve pre túto knihu, je zrejmé, že Wells čítal skoro každú knihu, článok v časopise, rozhovor a starý fanzín o komiksoch, na ktoré by si mohol dať ruky, aby vám priniesol všetko, čo potrebujete vedieť o tom Mimoriadne dôležité obdobie komiksovej histórie. To je samo osebe neuveriteľný výkon! Už som netrpezlivý čítať ACBC: 1965-1969 (tiež Wells, pravdepodobne na jar roku 2014), ako aj ďalšie zväzky v tejto dôležitej sérii. (Ďalej: ACBC: 80. roky, ktoré napísal Keith Dallas, splatný niekedy túto jar.)

Mám pár mimoriadne menších nit. Text v ročných časových harmonogramoch je príliš malý na čítanie, aspoň starými mužmi ako ja. (Pozitívny sklon: Človek! Napĺňajú tie časové harmonogramy plné skvelých – a temných – materiálov!) Milujem časové harmonogramy a nechcem, aby odišli. Možno by sa mali rozšíriť skôr na štyri strany ako dve. Alebo behajte ako „plazenie“ v celej kapitole. Ako veľmi menšie estetické hovädzie mäso som zistil, že text prepínal tam a späť medzi dvoma a tromi stĺpmi na stránku. Text s tromi stĺpcami je ľahšie čitateľné, ale je zložitejšie správne usporiadať grafiku. Textové riadky s dvoma stĺpcami nie sú v porovnaní s tromi v skutočnosti príliš dlhšie. (Hovorím tu nit-pikantné, dizajn-y, tokové veci tu.)

Papier knihy je tiež veľmi tenký, čo bohužiaľ spôsobuje, že kniha vyzerá tenšia ako množstvo skutočných informácií, ktoré sa do nej skutočne napchajú. Je to tiež husté, takže nie je veľa krvácania, takže to trochu vykúpi tenkosť. Samotná kniha vydáva nezvyčajnú vôňu, ktorá ma po dlhodobom čítaní, buď ma zaujímala, či je toxická, alebo ma vlastne zvýšila. Kniha teda môže mať nejaké „skryté“ výhody, nad rámec zrejmého! (Zaujímavý zápach knihy sa zjavne opotrebuje po niekoľkých dňoch manipulácie. Bummer. Moja recenzná kópia mohla byť obzvlášť štipľavá, pretože bola stiahnutá hneď z pomalého lode z Číny.)

Vždy som si myslel, že byť skutočným fanúšikom komiksu, musíte vedieť niečo o histórii priemyslu, ako aj o príbehoch mužov a žien za vytvorením vašich obľúbených komiksov a prúžkov. Americká komiksová kniha Chronicles: 1960-1964 je váš jednotný obchod pre všetko a viac! Pozrite sa na seba v ukážke dostupnom na webových stránkach vydavateľa. (Vydavateľ poskytol kópiu preskúmania.)

Zdieľajte toto:
Twarch
Facebook